Program obrazovanja za stjecanje djelomične kvalifikacije POMOĆNIK U NASTAVI/POMOĆNICA U NASTAVI (osposobljavanje, 10 CSVET bodova)
POČETAK PROGRAMA:14.10.2024.
ZAVRŠETAK PROGRAMA: 07.03.2025.
SVI POLAZNICI KOJI NEĆE KRENUTI S EDUKACIJOM 14.10.2024. ZA NJIH SE OTVARAJU DVA NOVA TERMINA:
NAZIV MODULA - RAZINA / SKUPOVI ISHODA UČENJA (SIU)
Inkluzivno obrazovanje i razvojne osobitosti učenika s teškoćama u razvoju - razina 4
- SIU 2: Upoznavanje s inkluzivnim obrazovanjem i razvojnim osobitostima učenika s teškoćama u razvoju (2 CSVET)
Cilj modula je upoznati polaznike s međunarodnim i nacionalnim strateškim i zakonodavnim dokumentima kako bi mogli objasniti utemeljenosti inkluzivnog obrazovanja. Polaznici će usvojiti i moći objasniti osnovne pojmove i etička načela inkluzivnog obrazovanja. Nadalje, polaznici će moći opisati cilj i svrhu razumne prilagobe te objasniti svrhu i cilj prilagodbe u nastavi. Moći će opisati osnove razvojnih osobitosti učenika s različitim teškoćama u razvoju te razlikovati vrste učenja.
Potpora u odgojno-obrazovnom procesu i socijalnom uključivanju
- SIU 1: Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka te tijekom učenja temeljenog na radu uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom (2 CSVET)
- SIU 3: Pružanje neposredne potpore učeniku u socijalnoj uključenosti i interakciji uz savjetovanje s učiteljem/nastavnikom, koordinatorom (3 CSVET)
Cilj modula je omogućiti polaznicima stjecanje znanja i vještina kako bi mogli učenicima s teškoćama u razvoju pružiti primjerenu potporu u obavljanju školskih aktivnosti te u socijalnoj uključenosti i interakciji s drugim učenicima i učiteljima/nastavnicima. Polazinici će moći usmjeriti učenika na samostalno korištenje didaktičkih pomagala i pomoćne tehnologije. Steći će osnovne vještine komunikacije sa svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa s naglaskom na važnost kontinuirane suradnje i savjetovanja s učiteljem/nastavnikom/stručnim suradnikom i roditeljima učenika. Naučit će kako učenika s teškoćama u razvoju podupirati u razvoju samostalnosti, zauzimanju za sebe i komuniciranju s drugim učenicima. Polaznici će upoznati osnovna pravila rada škole i djelokrug rada pojedinih radnika škole te načina komunikacije unutar škole. Naučit će voditi dnevnik rada kako bi njihov rad bio pravilno evidentiran i dokumentiran.
Potpora u kretanju i obavljanju fizioloških potreba na siguran način
- SIU 6: Pružanje neposredne potpore učeniku u obavljanju higijenskih potreba te osnovne zdravstvene zaštite i zaštite na radu (1 CSVET)
- SIU 4: Pružanje neposredne potpore učeniku u kretanju (1 CSVET)
- SIU 5: Pružanje neposredne potpore učeniku pri uzimanju hrane i pića (1 CSVET)
Polaznici će upoznati osnovne mjere sigurnosti i zaštite na radu, zdravstvene zaštite učenika i postupaka prve pomoći kako bi na siguran način mogli obavljati poslove pomoćnika u nastavi. Nadalje, steći će kompetencije za primjereno i odgovorno pružanje neposredne potpore učenicima s teškoćama u razvoju pri obavljanju higijenskih potreba, kretanja te uzimanja hrane i pića.