MIRNA UDOVČIĆ : Hatch Leaks

Galerije 25.03.2021.

Galerija CEKAO

pratite nas na Facebooku

 

S radošću najavljujemo otvorenje prve ovogodišnje izložbe u galeriji CEKAO, „Hatch Leaks“ arhitektice Mirne Udovčić koja se otvara u ponedjeljak, 29. ožujka u 19 sati. Mirna Udovčić rođena je u Zagrebu 1990. godine. Na zagrebačkom Arhitektonskom fakultetu 2015. godine diplomirala je s radom “Revitalizacije Kulturnog centra u Dubravi“, što joj donosi Nagradu mladoj autorici na 53. zagrebačkom salonu arhitekture 2018. godine. Fokus rada je alternativni klimatski kontekst arhitekture. Rad izlaže 2015. godine na Piranskim danima arhitekture. Tijekom i nakon školovanja radi u arhitektonskim uredima te sudjeluje u nagrađivanim arhitektonskim natječajima od kojih se ističe prvonagrađeni rad “Soft Buffers“ (s Irenom Bakić i Ivom Jelinčić) na međunarodnom natječaju Europan 15, 2019. godine. U arhitekturi teži eksperimentu i drugačijem kutu sagledavanja, stoga su novi mediji područje njenog interesa. Zadnje tri godine izlaže arhitektonske glitcheve na Fu:bar Glitch Art Festivalu. S radom “Breathe In, Breathe Out“ sudjeluje i na više online izložbi na temu pandemije. Živi i radi u Zagrebu.

Ovom izložbom autorica predstavlja svoje glitch radove, o kojima više možete pročitati u predgovoru izložbe Darka Fritza:

Šrafura (eng. hatch) je tehnika crtanja kojom se želi prividnim polutonskim vrijednostima prikazati sjenčanje, a u arhitektonskim nacrtima odnosi se na oznaku materijala. Primjerice, uzorak kosih linija označava beton, ukriženih linija armirani beton, a pravokutnika ciglu.

Prije 1980-ih većina CAD (computer-aided design) programa radila je na mainframe računalima ili miniračunalima. Kompanija Autodesk objavila je 1982. godine aplikaciju za crtanje AutoCAD za mikroračunala, koji je još i sada u širokoj upotrebi, no na osobnim računalima. Za razliku od formiranja slike pikselima, ovaj sistem koristi linije, što podsjeća na razliku između tradicionalnih slika i crteža. Digitalne tehnologije su u potpunosti zamijenile ručno crtanje arhitektonskih nacrta, što u svakodnevnoj arhitektonskoj praksi primjenjuje i Mirna Udovčić. Nijedan sistem u praksi nije savršen pa tako ni digitalni. Greške sistema AutoCAD-a autorica je kreativno iskoristila za umjetničku produkciju serije digitalnih ispisa te navodi: "u tom radu postoji kontekst u kojem se čita neki geometrijski red, naslućuju se stupovi s osima, a zatim je sve to relativizirano šrafurama koje žive svoj neki divlji život i opiru se inženjerskom AutoCAD-u. Isto tako, linijski crtež je blizak mom grafičkom senzibilitetu i imam osjećaj da ovaj rad nastavlja kontinuitet mog arhitektonskog crteža."

U glitch umjetnosti osnovni su procesi izdvajanje postojeće greške sistema i/ili programiranje parametara greške. Prvi postupak blizak je objet trouvé metodologiji suvremene umjetnosti, a drugi (analognoj i digitalnoj) programiranoj i generativnoj umjetnosti. U ovim radovima prisutna su oba postupka. Greške prikaza (grafičke kartice, printera, ekrana...) su nestalne, pa ih glitch umjetnici hvataju u trenu. Greške korištene u ovoj seriji radova nalaze se u samom digitalnom dokumentu, dok je prikaz naknadno minimalno manipuliran odabirom debljine linije ispisa i veličine slike.

Radno vrijeme galerije: ponedjeljak-petak od 9 do 20, subota od 9 do 14.

Izložba je otvorena do 21. travnja.

 

Izložba je realizirana uz potporu Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH.

Više o Galeriji CEKAO pogledajte ovdje.