NINA BAČUN : KUĆE KOJE SU MI OTVORILE VRATA

Događanja 03.06.2019.

GALERIJA BERNARDO BERNARDI 

Pratite nas na Facebooku

Galerija Bernardo Bernardi prije tri godine imala je već priliku ugostiti Oazu, dizajnerski kolektiv kojem pripada i Nina Bačun, dizajnerica i umjetnica, čiju izložbu otvaramo 6. lipnja u 19 sati u Pučkom otvorenom učilištu Zagreb, u Ulici grada Vukovara 68.
Kada smo razmišljali o pozivu za izlaganje, znali smo da želimo doznati više o njezinom projektu iz Latinske Amerike, kamo je, u svrhu projekta, redovno odlazila u više navrata od 2015. godine, pa do danas. Interes pak seže puno dalje u prošlost, kada je 2006. godine kao studentica otišla po prvi puta u Ekvador. Latinska Amerika važan je topos u radu Nine Bačun, a izložba Kuće koje su mi otvorile vrata prava je prilika za doznati više o njezinom odnosu spram te daleke nam zemlje.
U nastavku, tekst za izložbu: Klaudio Štefančić.

///
Bilo bi možda dobro ovaj uvod početi parafrazom prijevoda naslova jedne knjige Petera Sloterdijka (“Doći na svijet, dospjeti u jezik“). Parafraza bi glasila ovako: doći na svijet, dospjeti u specifičan način života. Sintagma “specifičan način života“ predstavlja jedno od tri glavna značenja koja danas pridajemo riječi “kultura“. Kultura je, kaže Raymond Williams, najprije apstraktan i generalni proces duhovnog i intelektualnog razvoja čovječanstva; zatim je to imenica koja ukazuje na različite umjetničke aktivnosti, kao što su ples, film, teatar itd. (institucija ministarstva za kulturu je gotovo savršena ilustracija tog značenja) i na kraju, sve ono što ne ulazi u prve dvije kategorije, a ima, također, veliku društvenu važnost. To što ne ulazi u kategoriju visoke (akademske, službene, nacionalne itd.) kulture predmet je umjetničkog interesa Nine Bačun i prevladavajući sadržaj izložbe “Kuće koje su mi otvorile vrata“. Bačun je 2017. godine sudjelovala na tri umjetnička boravka u Argentini i Meksiku na kojima se upoznala s lokalnim stanovništvom. Tri naselja, tri provincijske sredine, preusmjerile su njen interes s općih mjesta hispanoameričke kulture prema svakodnevnom životu stanovnika Cordera u Argentini i Teotitlán del Vallea i Carrillo Puertoa u Meksiku. Premda je u kulturi - logikom dizajnerske profesije, vjerojatno - najviše zanima materijalni svijet (proizvodnja predmeta, vrste materijala, vještine itd.), pokušaj zbližavanja s lokalnim stanovništvom, uspostavljanje komunikacije s društvenim skupinama koje slabo ili nikako participiraju u globalizacijskim procesima (turizam, suvremena umjetnost, engleski jezik, itd.), najbolje određuje karakter njezinog umjetničkog angažmana. Gostoprimstvo, taj Sveti gral etnografije, u središtu je interesa Nine Bačun. Fotografije unutrašnjosti domova, kućnih oltara, kao i knjige koje ih objedinjuju, prikazuju svakodnevni život lokalnog stanovništva, ali dolaze na kraju jednog dugog procesa suradnje; prije nego su snimljene, netko je umjetnici morao odgovoriti na poziv, otvoriti vrata, nasmijati se, stisnuti joj ruku. Taj nevidljivi proces, tu praksu koja se opire reprezentaciji, pa i dokumentaciji, jer je podjednako čini i ono što se misli, odnosno osjeća i ono što se čini, treba imati na umu prilikom posjeta izložbi.

///
NINA BAČUN (Osijek, 1981.) Nakon Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu 2007., 2011. je magistrirala Experience Design u sklopu interdisciplinarnih studija na Konstfack (University, College of Arts, Crafts and Design) u Stockholmu. Živi i radi u Zagrebu.
Neki od radova su uvršteni, objavljivani i nagrađivani na domaćim i međunarodnim izložbama dizajna i umjetnosti. Njeguje timski i interdisciplinarni rad. Od 2014. godine dio je kolektiva OAZA zajedno s Ivanom Borovnjak, Robertom Bratović, Tinom Ivezić, Majom Kolar i Ana-Marijom Poljanec. Svojim samostalnim i kolektivnim djelovanjem nastoji doprinijeti produkciji i prezentaciji dizajna na inovativan način. Djeluje u domeni vizualnih komunikacija, predmetnog svijeta, scenografije, dizajna interijera, dizajna postava izložbi i samoinicirananih koncepata. Unutar navedenih područja kontinuirano izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu.

Izložbu Nine Bačun Kuće koje su mi otvorile vrata možete pogledati sve do 5. srpnja 2019.